This website is accessible to all versions of every browser. However, you are seeing this message because your browser does not support basic Web standards, and does not properly display the site's design details. Please consider upgrading to a more modern browser. (Learn More).
Posted Monday, July 21, 2008
E-mail this page
Printer-friendly page
黄豆蛋白一直被民间视为健康食品,近年来更为流行,市面不断出现各式各样的黄豆蛋白产品,包括黄豆粉、浓缩黄豆蛋白、豆腐、豆浆、纳豆、味噌等。
联邦食品药物管理局在1999年就准许食品制造商,可以在商品标签上注明“黄豆有降低胆固醇的保健功效”。
“糖尿病保健”(Diabetes Care)杂志月前刊登一项研究实验,这项实验是以41名二型糖尿病和肾脏病患进行观察。研究者把他们分为两组,让他们摄取不同的蛋白质食物,其中一组吃的蛋白质食物包括35%黄豆蛋白、35%动物蛋白、以及30%蔬菜蛋白。另一组是70%动物蛋白和30%蔬菜蛋白。
研究者对这些病患进行了为期四年的观察后发现,吃含有黄豆蛋白食品的一组,无论是总胆固醇、低密度胆固醇(即坏胆固醇)、血糖指数、以及三酸甘油脂(血脂肪的一种),都低于另一组。吃黄豆蛋白的肾脏病患者,尿中的蛋白质含量病情指数也比较低。
(来源:世界日报)